REGULAMIN DOKONYWANIA DAROWIZN

§ 1. Definicje
Pojęciom pisanym wielką literą w Regulaminie nadaje się następujące znaczenie:

  1. „Fundacja” – Fundacja MAIO z siedzibą we Wrocławiu (52-434), przy ul. Leona Petrażyckiego 57, wpisana do rejestru stowarzyszeń innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz do rejestru przedsiębiorców pod nr KRS 0000425321, NIP 8971783397, telefon: +48 508 040 367, adres e-mail: biuro@fundacja-maio.pl
  2. „Darczyńca” – osoba dokonująca na rzecz Fundacji darowizny na stronie Sklepu
  3. „Cegiełka” – cegiełka przyjmująca postać pliku graficznego, wytworzona w postaci cyfrowej, którą Wspierający może wybrać w „Sklepie” celem wsparcia Fundacji w ramach jej działań statutowych; każda Cegiełka zawiera opis działań, które mogą być podjęte przez Fundację za środki pozyskane z darowizn.
  4. „Koszyk” – usługa udostępniana w Sklepie internetowym na stronie Fundacji, w ramach której widoczna jest wartość dodanych cegiełek dodane przez Darczyńcę, umożliwiająca złożenie i zmianę zamówienia, a także wyświetlenie aktualnej wartości wszystkich Cegiełek;
  5. „Operator płatności” – rozumie się przez to podmiot świadczący usługi płatnicze w ramach zakupu Cegiełek, na rzecz Wspierającego. Operatorem płatności jest dostawca usługi płatności online PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, posiadającą numer NIP: 779-23-08-495;
  6. „RODO” – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
  7. „Sklep” – strona internetowa Fundacji, na której po wybraniu opcji „Zostań Darczyńcą” istnieje możliwość dokonania darowizny poprzez wybranie Cegiełki o określonej wartości i „zakupu” wybranej Cegiełki lub Cegiełek ; Nazwa „Sklep” użyta tutaj została wyłącznie w związku z tym, że darowizna dokonywana jest poprzez platformę zakupową Woocommerce.
  8. „Umowa ” – umowa darowizny w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca darowizny dokonywanej przez Darczyńcę na stronie wirtualnego „Sklepu” poprzez wybranie Cegiełki bądź Cegiełek.
  9. „Zamówienie” – oświadczenie woli Darczyńcy wyrażające bezpośrednią wolę dokonania darowizny, składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające Cegiełkę, co do której Darczyńca składa ofertę dokonania darowizny. Zamówienie każdej Cegiełki będzie traktowane jako niezależna oferta Darczyńcy zawarcia Umowy. Zamówieniu może zostać nadany jeden numer. Akceptacja Zamówienia oznacza zawarcie Umowy.

§ 2. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin ma na celu określenie zasad dokonywania elektronicznych darowizn pieniężnych przeznaczonych na cele statutowe Fundacji MAIO, a które możliwe są poprze stronę internetową https://fundacja-maio.pl/.
  2. Darowizny dokonywana są przez użycie funkcjonalności sklepu internetowego udostępnianego przez platformę Woocommerce. Z uwagi na powyższe wybrane przez Darczyńcę Cegiełki ukazują się w koszyku jako „Produkty”, a podsumowania zamówienia dokonuje się przyciskiem „Kupuję i płacę”.
  3. Umowa zawierana za pośrednictwem strony nie jest umową sprzedaży, a umową darowizny.
  4. Darowizna zostaje dokonana z chwilę zaksięgowania środków na rachunku Fundacji.
  5. Warunki techniczne konieczne do korzystanie ze Sklepu to komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; dostęp do poczty elektronicznej oraz aktywny adres e-mail; (przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera, Google Chrome, Safari w wersji z ostatnich 24 miesięcy; zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

§ 3. Zasady dokonywania wyboru Cegiełek

  1. Darczyńca może wybrać Cegiełkę w Sklepie z wykorzystaniem różnych form płatności lub instrumentów wskazanych przez Operatora Płatności.
  2. Darczyńca wybiera wartość Cegiełki w Sklepie, dodając wybrany Produkt do koszyka, po czym przechodzi do formularza zamówienia.
  3. W formularzu zamówienia niezbędne jest podanie przez Darczyńcę następujących danych imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego. W wypadku Wspierających niebędących Konsumentami niezbędne jest podanie nazwy przedsiębiorstwa (firmy).
  4. Darczyńca wybiera sposób dokonania przelewu i przesyła Fundacji Zamówienie za pomocą udostępnionej w tym celu funkcjonalności Sklepu Internetowego (przycisk: „Kupuję i płacę”). Wymagana jest także akceptacja Regulaminu oraz Polityki prywatności.
  5. W trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Kupuję i płacę” Darczyńca ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych poprzez dodanie lub usunięcie danej pozycji z Koszyka.
  6. Proces płatności, w tym wybór sposobu dokonania przelewu, odbywa się za pośrednictwem Operatora PayU, do którego Darczyńca zostaje przekierowany w celu dokonania płatności.
  7. Fundacja niezwłocznie wysyła do Darczyńcy automatyczną wiadomość na podany w tym celu adres e-mail z podziękowaniem za wybór Cegiełki i dokonanie darowizny.
  8. Operator Płatności przekazuje Fundacji całość środków przekazanych przez Darczyńcę.
  9. Kwota uzyskana w związku z wyborem przez Darczyńcę określonej Cegiełki będzie przeznaczona na cele wskazane w Cegiełce.
  10. Darczyńca nie ma możliwości założenia konta w sklepie. Wyboru Cegiełek i składanie zamówień dokonuje wyłącznie jako gość.

§ 4. Postępowanie reklamacyjne

  1. Z uwagi na fakt, że zawierana umowa nie jest umową sprzedaży, a umową darowizny, Darczyńca nie ma możliwości odstąpienia od niej.
  2. W przypadku zastrzeżeń Darczyńcy dotyczących zawartej Umowy, Darczyńca może złożyć reklamację.
  3. Reklamacja może zostać złożona następującymi kanałami komunikacji:
    a. pisemnie lub osobiście w siedzibie Fundacji: ul. Leona Petrażyckiego 57, 52-434 Wrocław lub przesyłką pocztową na adres siedziby Fundacji;
    b. telefonicznie –na numer +48 508 040 367;
    c. elektronicznie – na adres e-mail: biuro@fundacja-maio.pl
  4. Reklamacja musi zawierać co najmniej:
    a. imię i nazwisko Darczyńcy,
    a. adres Darczyńcy wskazany do korespondencji z Fundacją w zakresie procesu reklamacji. Adresem do korespondencji może być także adres e-mail ,
    b. dane umożliwiające jednoznaczną identyfikację reklamowanej transakcji,
    c. opis przedmiotu reklamacji.
  5. W przypadku braku kompletności informacji, o których mowa w pkt. 4, Fundacja zastrzega sobie prawo zwrócenia się do Darczyńcy o uzupełnienie Reklamacji.
  6. W momencie przyjęcia kompletnej Reklamacji Fundacja potwierdza Darczyńcy wpływ Reklamacji i udziela informacji o terminie jej rozpatrzenia oraz formie i sposobie dostarczenia odpowiedzi.
  7. Fundacja udziela odpowiedzi na Reklamację bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie do 30 (trzydziestu) dni od dnia otrzymania kompletnej Reklamacji.
  8. Do zachowania terminu, o którym mowa w pkt. 7, wystarczające jest wysłanie przez Fundację, w formie elektronicznej lub pisemnej, do Wspierającego odpowiedzi w ostatnim dniu tego terminu.
  9. Darczyńca będący konsumentem ma prawo do wystąpienia do Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta z wnioskiem o udzielenie bezpłatnej pomocy prawnej w zakresie wyniku rozpatrzonej przez Fundację Reklamacji.
  10. Darczyńca będący konsumentem ma prawo do skorzystania z możliwości pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego umowy za pośrednictwem Platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR) (dostępnej na stronie internetowej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ lub każdej ją zastępującej).
  11. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie zostało zakończone rozwiązaniem sporu, Darczyńca może także wystąpić z powództwem cywilnym przeciwko Fundacji. Wszelkie spory rozstrzygane będą przez miejscowo właściwy sąd powszechny, ustalony na podstawie przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. kodeks postępowania cywilnego (Dz.U.2024.1568 ze zm.).
  12. Za bezpieczeństwo transakcji oraz ewentualne problemy w zakresie dokonywania płatności odpowiada Operator Płatności. Darczyńca może zgłosić reklamację dotyczącą świadczonych przez Operatora usług na zasadach określonych odpowiednio w „Zasady Płatności Payu” Operatora.

§ 5. Własność intelektualna

  1. Logo i nazwa Fundacji stanowią własność Fundacji i podlegają prawnej ochronie, a ich wykorzystywanie bez zgody Fundacji jest zabronione.
  2. Cegiełka oraz jej poszczególne elementy graficzne stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.2022.0.2509 z późn. zm.), do których autorskie prawa majątkowe przysługują wyłącznie Fundacji.

§ 6. Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych Darczyńców jest Fundacja.
  2. Szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych Darczyńców przez Administratora, w tym zasady kontaktu z Administratorem, informacje o podstawach przetwarzania danych oraz przysługujących Darczyńcom w związku z tym uprawnieniach wynikających z RODO, znajdują się w treści „Polityki Prywatności” dostępnej na stronie fundacja-maio.pl

§ 7. Postanowienia końcowe

  1. Fundacja ma prawo do zmiany niniejszego Regulaminu, przy czym zmieniony Regulamin nie będzie mieć wpływu na Umowy zawarte przed taką zmianą, które realizowane będą na dotychczasowych zasadach.
  2. Niniejszy Regulamin udostępniany jest Darczyńcom przed zawarciem Umowy, w sposób umożliwiający jego nieodpłatne pobranie i zapisanie.

Data ostatniej aktualizacji: październik 2024 r.